En forening der…

..vil sikre, at vi alle kan eje og passe på vores landbrugsjord og naturområder.

Vi vil gerne gøre det muligt for folk som dig og mig at tage del i denne vigtige opgave, enten gennem folkelige initiativer eller støtte fra fonde. Vi arbejder for at omstille landbruget til økologiske metoder og regenerative praksisser, der bygger jorden op og gør den sundere for fremtiden.

Udvikling i stedet for afvikling

Vi mener, at det er afgørende at udvikle nye måder at overdrage gårde og landbrugsarealer til næste generation. Det skal være lettere for unge mennesker at komme ind i landbruget. Vi vil også sikre, at vores jord bruges på en måde, der tager hensyn til både drikkevand, dyreliv og klimaet.

Vi støtter forsøg og forskning inden for disse områder og deltager aktivt i den offentlige debat for at sprede viden og forståelse. Vi bakker op om lokale initiativer, så flere kan få glæde af vores indsats her i Danmark.

Foreningens mål er også at styrke medlemmernes viden om biodiversitet, økologi og bæredygtige metoder. Det gør vi gennem spændende ture og arrangementer, hvor vi kan lære af hinanden og blive inspirerede til at passe endnu bedre på vores jord.

Foreningen Økojord er en del af Danmarks Økologiske Jordbrugsfond

Mød bestyrelsen

En samling af dedikeret, passioneret og dygtige mennesker

Hvad er vi bygget på?

Sammen kan vi forandre det danske landskab

Foreningen Økojord udspringer af aktieselskabet Dansk Økojord A/S. Flere af aktionærerne hos Dansk Økojord A/S ønskede at få mulighed for at bidrage endnu mere, fx ved at give donationer eller testamentere en del af deres formue til Dansk Økojord. Det ville en forening give mulighed for, og derfra voksede ideen om Foreningen Økojord, som i dag er langt mere end det. Foreningen er et fællesskab, hvor vi sammen arbejder for et levedygtigt Danmark, hjælper hinanden med at formulere nye idéer og sætter handling bag ordene.

Find dokumenter for foreningen her

Medlemmer

Foreningen Økojord ville ikke eksisterer uden vores medlemmer. Faktisk er det på grund af dedikeret aktionærer i Dansk Økojord, at foreningen eksisterer. Gennem medlemskaber kan foreningen….